Diverse hotels

Hotels met een eigen parkeerplaats of -garage binnen een drukbevolkt gebied.

Het probleem

Hoe maak je een automatische én gecontroleerde toegang voor klanten mogelijk die 24 uur per dag toegang tot het parkeerterrein moeten hebben, dus ook zelfs buiten de openingstijden van het hotel om?

De oplossing

Mailing - website

Verstuur barcode per e-mail.

Ingang

Scan kentekenplaat, barcode of RFID.

Hotelreceptie

Creëer per klant een barcode voor een 'x' aantal nachten.

Uitgang

Scan kentekenplaat, barcode of RFID.

Scenario

De klant boekt een kamer via de boekingswebsite van het hotel. Bij bevestiging van de boeking wordt er een barcode meegestuurd via een e-mail. De geldigheidsduur van deze barcode komt overeen met de dag(en) van reservering. Bij aankomst scant de klant de barcode aan de inrijzuil, via zijn/haar smartphone of geprint. De hotelreceptie maakt vervolgens met de Virtuele Printer software een barcodeticket aan met een parkeergeldigheid dat overeenkomt met het aantal geboekte nachten.

Variant

De klanten en personeel kunnen ook kentekenherkenning gebruiken als primaire identificatie, met als extra oplossing een RFID-kaart voor het personeel en een barcode voor de klanten. In het geval van ongebruikte parkeercapaciteit, kun je eventueel een betaalzuil installeren om ook andere bezoekers gebruik te laten maken van het parkeerterrein. Klanten die langer blijven dan toegestaan scannen hun uitrijticket en betalen een gereduceerde prijs. Anderen (niet-klanten) scannen hun toegangsticket en betalen op basis van de parkeerduur.