Situatie op een camping

Camping met één in- en één uitrijslagboom (configuraties met meerdere toegangen zijn ook mogelijk). Klanten kunnen hun reserveringen boeken via een website.

Het probleem

Hoe kun je automatische toegang mogelijk maken voor klanten die de camping voor het eerst betreden, zelfs ná openingsuren?

Hoe zorg je ervoor dat klanten toegangsrechten hebben die overeenkomen met hun reserveringsperiode en die toegang geven tot specifieke voetgangersgebieden (sanitair, zwembad, elektriciteit etc.) en die bijvoorbeeld slechts één auto per reservering toestaan? 

De oplossing

Website

Ontvang een barcode na reservering per e-mail.

Ingang

Scan bij aankomst de kentekenplaat of de barcode via smartphone of uigeprint.

Receptie

Activeer de kentekenplaat of barcode voor de duur van het verblijf.

Uitgang

Kentekenplaat of barcode enkel geldig tijdens het verblijf.

Scenario

Klanten boeken een ticket via de website van de camping, krijgen deze na hun reservering of wordt gemaild door het personeel van de camping, die geldig is voor de tijd en datum van aankomst. De klanten scannen hun elektronische (smartphone) of papieren barcode aan de inrijzuil, zelfs ná de openingsuren. De volgende dag gebruikt de receptie de Virtual Printer software om een barcodekaart te genereren die de toegang activeert tot de slagbomen en voetgangerstoegangen in overeenkomst met de reserveringsperiode.

Variant

Klanten en personeel kunnen ook kentekenherkenning gebruiken als primaire identificatie, met als extra oplossing een RFID-kaart voor het personeel en een barcode voor de klanten. In het geval van ongebruikte parkeercapaciteit, installeer je een betaalzuil voor extra omzet. Klanten (en hun bezoekers) die langer blijven dan toegestaan, betalen volgens hun parkeerduur.

Activeer de “anti-passback”-functie, zodat er slechts één auto op de site aanwezig kan zijn per geldige barcodekaart.